VIDEO// Interviu cu Ștefan Botezatu, fondatorul DECORSTONE și LUX Construct

Produsele realizate de DECORSTONE sunt unice în Republica Moldova, nu mai produce nimeni ceva similar, spune fondatorul companiei, Ștefan Botezatu în cadrul emisiunii online Dincolo de bani, scrie mediaconstruct.md

”Noi suntem curtați de clienți, să știți. Problema este că nu reușim să facem atât de mult cât ne cer clienții. Noi întotdeauna ne-am dorit să oferim maximum posibil clientului nostru. Pentru a crea colecțiile noastre, noi apelăm la designeri moldoveni, care simt spiritul locului și oferă produse ce rezonează cu viziunile clienților noștri. Mai mult decât atât, mai avem și segmentul ”la comandă” care ne frânează puțin, deoarece nu ne permite să ne dezvoltăm pe partea de volum mare, să producem în mai multe exemplare. Am putea alege din gama noastră diversă câteva produse, să producem în volum mare și să facem bani, dar noi nu urmărim asta. Noi vrem ca produsele noastre să nu se repete, să nu ne poată ajunge nimeni din urmă”, mărturisește Ștefan Botezatu.

ȘTEFAN BOTEZATU: Am avut o situație acum câțiva ani, când ne-am dorit mult să ajungem cu standul nostru într-un mare magazin de materiale de construcție, unul din concurenți a plătit mai mult pentru chirie în acel spațiu comercial doar ca eu să fiu exclus. Atunci unul dintre prietenii mei mi-a spus că este chiar foarte bine că s-a întâmplat acest lucru, deoarece eu nu trebuie să depind doar de un magazin. Clientul trebuie să mă caute, să vrea produsele mele. Și de atunci așa și se întâmplă. Un aport foarte mare l-a avut și soția mea care s-a implicat foarte mult, am investit și în promovarea produselor noastre. Ea ani la rând a crescut valoarea și vizibilitatea brandului.

Am mai avut o problemă în acea perioadă din cauza plagiatului. A fost o companie care a venit la noi, a copiat produsele și au început să le vândă pe piața de la noi. Am încercat să-mi fac dreptate, dar nu am fost protejat nici de cei de la AGEPI, nici de cei de la Agenția pentru Protecția Consumatorului, nici de cei de la Inspecția de Stat în Construcții deoarece erau niște produse foarte prost făcute și nu aveau dreptul să le comercializeze. Este și asta o experiență foarte grea, dar noi am depășit-o. Eu nu am mai umblat pe drumuri deoarece mi-am dat seama că piața oricum o să-l excludă.

Faptul că acum sunteți unici pe piață are și avantaje și dezavantaje. Avantajul ar fi că oamenii știu exact unde trebuie să vină după produse, dar dezavantajul este că lipsa concurenței te poate face vulnerabil dacă într-o zi vine din exterior o companie cu produse similare și se impune pe piață. Cum vă mențineți în tonus și pregătiți pentru a concura cu alții, în cazul în care ei ar veni pe piață?

ȘTEFAN BOTEZATU: Acum vreo 10 ani a venit un producător de cărămidă aparentă la noi în țară și a început să producă după modelul pieței rusești: mult, dar în varietate mică. După doar doi ani a fost nevoit să plece de pe piață deoarece la noi piața e diferită, oameni au nevoie de varietate mare. Trebuie să știți că pe noi nu ne sperie venirea unor concurenți, deoarece noi ne orientăm la piața externă, noi practic urmărim toate evoluțiile de pe piețele externe, astfel că suntem pregătiți să facem concurență tuturor.

Citește interviul integral aici

Dosar Media

Ai o noutate?