”Povestea mea”, o serie de articole motivaționale, inspirate din experiențele personale ale celor care și-au depășit fricile, au trăit bucuria unui succes, au devenit mai echilibrați emoțional.
Vă invităm să-i cunoașteți povestea lui Liviu Chirilov, student la drept și cel care de puțin timp a devenit antreprenor, intrând îndrăzneț pe piața vinurilor din Republica Moldova cu brandul CORVUS.
Liviu Chirilov: ”Mi-a plăcut să am doar ce e mai bun”
Ideea de afacere o văd că pe o afirmare a propriei personalități. Asta pentru că mereu mi-a plăcut să am doar ce e mai bun și niciodată nu m-am mulțumit cu puțin. Se poate vedea asta mai ales în calitatea oamenilor care mă înconjoară.
De aici a pornit, CORVUS, un brand de vinuri premium care tinde să scoată în evidență adevăratele trăsături ale vinului, nefiind afectat de maturarea acestuia pe termen lung.
La moment am lansat trei soiuri de vinuri: Merlot 2018; Cupaj: Cabernet Sauvignon & Merlot 2018 precum și un Rose 2020
Vinurile Merlot și Cupaj sunt maturate, astfel se pot simți slabe note de lemn în gustul acestuia. Cel Rose este nematurat, asta permite simțul aromelor în deplin.
Motivația: ”A fost suficient ca eu însumi să cred în această idee”.
Desigur au fost persoane care să mă susțină și să mă îndrume în acest domeniu, dar mai mult m-au motivat oamenii care au zis că nu voi reuși, anume acești oameni și acele momente când mi s-a spus că nu voi reuși nimic, au contribuit la apariția acestui brand. Totuși, acest produs nu a apărut să demonstreze ceva, ci că să atragă nișă de consumatori care cred în vin bun și produse autohtone de calitate.
Oamenii din spatele acestui brand
Sunt creativi, au liber de a adaugă atâta culoare produsului cât consideră ei. Asta pentru că produsul în sine este unul complex și oferă loc de creativitate în procesul de producere. Țin să menționez că pe toată perioada de producere, am ales doar cei mai buni profesioniști pentru a putea garanta un produs final de cea mai înalta calitate. De menționat este faptul că vinificatorul care a produs acest vin are o experiență largă atât în Republica Moldova, cât și în afară acesteia.
Cum să-ți faci loc pe piața vinurilor
Concurența ține mereu antreprenorii focusați pe ideea de a concepe ceva inovativ, mai bun decât ceilalți și la preț accesibil. La moment nu mă focusez pe concurenți întrucât aceștia urmează o altă politică de marketing ceea ce dă vinurilor existente pe piață o tentă arhaică. Brandul meu se va focusa pe o politică modernă și nu sunt atât de multe branduri ce merg pe aceeași viziune.
”Fiecare decizie luată poate influență mersul afacerii”
Încurajez tinerii care doresc să inițieze o afacere să structureze foarte bine ceea ce vor să facă, asta pentru că în procesul implementării acesteia apar multe piedici, iar dacă pe lângă acestea ai și un plan de implementare nestructurat poți eșua extrem de ușor. De asemenea, este important și am mai menționat asta, să lucreze asupra construirii unui capital, adesea, cheltuielile de fapt sunt de câteva ori mai mari decât cele anticipate din start.
Un punct extrem de important de înțeles este că afacerea, mai ales în prima perioadă, va necesită multă dedicație, timp și atenție la tot ce se întâmplă acolo. Fiecare decizie luată poate influență mersul afacerii. Dacă nu ești o persoană căreia îi place să muncească mult ai putea eșua încă în prima etapă a acesteia.