Pentru alegerile din 1 noiembrie, prezidențiabilii au cheltuit sume colosale de bani pentru a obține sau a cumpăra simpatia moldovenilor. Este vorba despre milioane de lei pentru doar o lună de campanie. Cel mai generos, oficial, a fost Renato Usatîi.
Candidatul la funcția de președinte, care raportează, de departe, cele mai mari cheltuieli în campania electorală este liderul Partidului Nostru. Din rapoartele financiare depuse la CEC reiese că Usatîi a investit în campanie mai mult decât toți ceilalți șapte candidați împreună.
Așadar, până la ora actuală, cheltuielile pe care le-a avut Renato Usatîi, depășesc 6,8 milioane de lei. Cea mai mare parte din bani, candidatul susține că a investit-o în publicitate, peste 5,6 milioane de lei.
Maia Sandu este pe locul 2 în topul cheltuielilor raportate, cu o sumă de 2,2 milioane de lei. Aproape toți banii au mers în materiale promoționale (1,2 milioane) și publicitate (800 de mii).
Următorul este Andrei Năstase, care raportează 1,8 milioane de lei. Peste 75% din sumă Năstase susține că a investit-o în publicitate.
Igor Dodon raportează oficial 1,3 milioane de lei cheltuieli în campanie. Cea mai mare parte din bani, peste 700 de mii de lei, a mers în materialele promoționale.
Iar din raportul financiar al Violetei Ivanov observăm cheltuieli de aproape jumătate de milion de lei. Aproape toți banii Ivanov i-a cheltuit pe publicitatea televizată. Asta deși, orașul, dar și alte localități din țară sunt din greu împânzite cu panouri electorale cu aceasta.
Octavian Țîcu susține că a avut cheltuieli în valoare de peste 240 de mii de lei, iar cei mai mulți bani au mers în publicitate și organizarea întâlnirilor electorale.
Tudor Deliu raportează cheltuieli ce depășesc puțin suma de 200 de mii de lei. Mai bine din jumătate din bani au mers în publicitate.
Iar Dorin Chirtoacă nu și-a deschis un cont electoral și respectiv susține că nu a avut cheltuieli de campanie. Chirtoacă declara recent că a avut inclusiv puține întâlniri electorale și beneficiază în mare parte de timpul oferit în mod gratuit de televiziuni la dezbaterile electorale.