Ion Ceban reacționează la acuzațiile aduse astăzi de consilierii Partidului Acțiune și Solidaritate precum că ar favoriza anumite companii de publicitate în încercarea de a elibera capitala de panouri publicitare. Potrivit lui Ceban în spatele acestor acuzații ar sta interesele unor oameni de afaceri care îl șantajează.
”În spatele acțiunilor mele se află locuitorii capitalei – iar, în spatele celor care mă șantajează sunt oameni de afaceri cu interese. Acesta este răspunsul meu la declarațiile PAS”, a scris Ceban pe pagina sa de facebook.
Primarul susține că nu a favorizat pe nimeni și nu va face acest lucru. Potrivit lui, singura intenție este cea de a avea un regulament clar cu privire la amplasarea dispozitivilor de publicitate, dar adoptarea lui este tărăgănată.
”A fost luată o pauză de jumătate de an, timp în care trebuia să se voteze acest document. Au fost zeci de runde de discuții, cu consilierii, agenții de publicitate, cu societatea civilă, și am spus că dacă nu va fi aprobat, vom face regulă în această privință. Reguli de joc trebui să existe, regulamentul trebuie să existe. De ce nu e? Eu cred că întrebarea aceasta trebuie să fie pusă consilierilor, în spatele cărora ar sta interese ascunse ale unor companii de publicitate”, adaugă Ceban.
Acesta a reiterat că este nevoie de regulament, iar panourile trebuie să fie instalate după criteriile clare stipulate în acest document.
Amintim că astăzi, consilierul PAS, Roman Cojuhari l-a acuzat, în cadrul unei conferințe de presă, pe primarul Ion Ceban că ar fi început să curețe orașul de panouri publicitare pentru a favoriza astfel companie Epamedia.
„Încă din primăvara anului 2020, Ion Ceban, fără un studiu de impact și contrar unui regulemanent existent a dat indicații ca panourile publicitare să fie eliminate de pe străzile municipiului. Argumentul inițiativei fără precedent a fost banal: orașul trebuie să arate bine. Încă atunci atât agenții economici cât și oamenii care gândesc rațional înțelegeau că interesele primarului urmăresc mai mult decât banala eliberare a orașului de panourile publicitare”, a spus Cojuhari.
Potrivit consilierului, lucrurile au început să se clarifice când compania Epamedia, care deține un contract de exclusivitate cu Primăria Municipiului Chișinău privind reconstrucția stațiilor în schimbul pe peste 1500 de panouri publicitare, a fost preluată de compania Moldpresa grup, controlată din anturajul PSRM și al lui Ion Ceban, personal
„Prin eliminarea panourilor Epamedia capătă monopolul pe piața publicității datorită spațiilor publicitare din stațiile de așteptare” , adaugă Cojuhari.