McDonald’s Corporation a anunțat astăzi, 16 mai, că își retrage activitatea din Rusia după mai bine de 30 de ani de activitate în țară, drept răspuns la invazia din 24 februarie a Federației Ruse în Ucraina, scrie The Washington Post și Bloomberg.
Lanțul de fast-food a spus că criza umanitară din Ucraina și mediul de operare imprevizibil rezultat au însemnat că nu mai este sustenabil să opereze în Rusia, „și nici nu este în concordanță cu valorile McDonald’s”.
McDonald’s urmărește vânzarea întregului său portofoliu de restaurante către un cumpărător local și va „de-archiza” punctele de vânzare, eliminând numele, logo-ul, brandingul și meniul McDonald’s, deși compania își va păstra mărcile comerciale în Rusia. Compania nu a numit un potențial cumpărător, scrie Bloomberg.
La 8 martie 2022, lanțul global de fast-food McDonald’s a anunțat că închide temporar pe un termen nelimitat toate cele 850 de locații din Rusia și întrerupe toate operațiunile de pe piață, potrivit unui comunicat emis de companie.
Atunci, retailerul global din domeniul serviciilor alimentare a declarat că va continua să-i plătească pe cei 62.000 de angajați din Rusia.
De asemenea, McDonald’s a închis temporar cele 108 restaurante din Ucraina.
CEO-ul McDonald’s, Chris Kempczinski a spus că corporația cu sediul în SUA continuă să-și sprijine angajații din Ucraina, inclusiv plătind „salarii întregi” și contribuind cu 5 milioane de dolari în fondul de asistență pentru angajați.
La sfârşitul anului trecut în Rusia erau 847 de locaţii ale McDonald’s, potrivit unui document pentru investitori, scrie CNN.
La nivel global, majoritatea locațiilor McDonald’s (MCD) sunt operate de operatori de franciză. În cazul Rusiei, 84% din locații sunt operate de companie, potrivit aceluiași document.
Restaurantele din Rusia, împreună cu alte 108 din Ucraina, toate operate de McDonald’s, au reprezentat 9% din veniturile companiei în 2021, potrivit documentului.
Lanțul de restaurante de tip fast-food deținut de McDonald’s Corporation, vinde cu prioritate hamburgeri, pui, cartofi prăjiți, amestecuri de băuturi răcoritoare pe bază de lapte (așa numitele milkshake-uri) și băuturi carbogazoase. Recent, a început să ofere și salate, fructe, snack wraps și carrot sticks.