BMW lansează cinci modele electrice – Până în 2023, compania își va dubla gama de vehicule electrificate

Bayerische Motoren Werke (BMW) a anunțat că anul acesta va avea disponibile cinci modele complet electrice, grupul german alăturându-se astfel cursei globale a producătorilor auto care dezvoltă vehicule cu emisii zero, în perspectiva interzicerii vânzărilor de mașini noi alimentate cu combustibili fosili.

Compania speră să obțină profit anul acesta, după redresarea pieței din China, rezultatele de anul trecut fiind afectate de închiderea fabricilor și de scăderea vânzărilor, în urma pandemiei de coronavirus (COVID-19).

“Performanța noastră în semestrul doi din 2020 demonstrează cât de puternic este grupul BMW. Vom depăși curând impactul închiderii fabricilor și al restricțiilor. Am început 2021 fiind plini de optimism”, a afirmat directorul general Oliver Zipse.

Anul trecut, vânzările BMW în China au crescut cu 7,4%, comparativ cu 2019, compensând în mare parte declinul din alte regiuni. Și rezultatele producătorilor auto germani Daimler AG și Volkswagen AG au fost sprijinite în 2020 de majorarea livrărilor pe cea mai mare piață auto din lume.

Cu excepția trimestrului doi din 2020, BMW a rămas profitabil pe ansamblul anului trecut.

Costurile BMW pe segmentul cercetare-dezvoltare (R&D), care includ investițiile în electrificare, conducere autonomă și conectivitate, s-au situat anul trecut la 5,7 miliarde de euro, sub cele aproape șase miliarde de euro cheltuite în 2019. Compania și-a redus alte cheltuieli de capital cu peste 30% anul trecut.

În 2020, producătorul de mașini premium a înregistrat un profit înainte de taxe de 5,2 miliarde de euro, în scădere cu aproape 27% față de profitul de 7,2 miliarde de euro realizat în 2019. Marja de profit pe segmentul auto s-a redus anul trecut la 5,3%, de la 6,8%.

În 2020, vânzările globale de vehicule electrice ale BMW au crescut cu 31,8% față de 2019, iar producătorul auto vrea ca în acest an să-și dubleze livrările de mașini pur electrice.

În prezent, grupul BMW produce 13 modele electrificate vândute pe 74 de piețe.

Până în 2023, BMW își va dubla aproape gama de vehicule electrificate, ajungând la 25 de modele, mai mult de jumătate fiind pur electrice.

Luna trecută, BMW a informat că în 2020 vânzările sale de vehicule au scăzut cu 8,4%, în condițiile în care pandemia de coronavirus și-a făcut simțite efectele, iar multe reprezentanțe din întreaga lume au fost închise timp de mai multe luni.

Pe parcusul anului trecut, un număr de 2,324 de milioane de automobile BMW, Mini și Rolls-Royce au fost vândute la nivel mondial. În Europa, vânzările grupului BMW au scăzut cu 15,7%, iar în SUA au scăzut cu 18%. În schimb, în China, unde pandemia fost ținută sub control mai rapid decât în alte părți, vânzările BMW au crescut cu 7,4%.

Sursa: Agerpres

Dosar Media

Ai o noutate?