Tesla nu mai este cel mai apreciat brand de mașini electrice din Europa

Mașinile electrice aduse de producătorul american Tesla ar putea să rămână în minoritate în viitorul apropiat, marile branduri autohtone venind puternic din urmă cu oferte mai bine diversificate și prețuri mai atractive.

O problemă majoră pe care americanii de la Tesla o au în fața producătorilor auto tradiționali, precum alianța Renault Nissan Mitsubishi sau Volkswagen Group este resursa logistică mult prea centralizată pe Continentul American. Tesla speră să rezolve această problemă construind în Germania o nouă fabrică ce va deservi exclusiv piața europeană. În practică, datele statistice arată că ambii giganți au reușit încă din luna august 2019 să eclipseze vânzările Tesla, compania lui Elon Musk fiind deja într-o cursă contracronometru pentru recuperarea avans tot mai mare luat de principalii competitori.

Această tendință s-a accentuat în ultimele luni, cota de piață deținută de Tesla Europa de Vest (include UE plus Regatul Unit, Islanda, Norvegia și Elveția) a scăzut în ultimul an de la 33,8% la doar 13,5%.

Parte din explicația declinului Tesla este faptul că producătorul american este practic singur împotriva marilor conglomeratele multibrand. Apoi, oferta Tesla de mașini electrice a fost gândită pentru nevoia și puterea de cumpărare a consumatorilor americani. Deși mesajul de marketing ar sugera altceva, compania nu vinde mașini electrice accesibile, dacă ne raportăm la prețurile practicate pe piața europeană. Practic, Tesla este absent pe segmentul EV entry-level, cea mai ieftină variantă Model 3 fiind considerabil mai scumpă decât alternative compacte precum Renaul Zoe sau nou lansatul model Volkswagen ID.3.

Dar poate cea mai mare problemă pentru Tesla este faptul că Volkswagen și restul producătorilor multibrand sunt dispuși să vândă vehicule electrice cu marje de profit foarte mici, sau chiar în pierdere, scopul fiind de fapt cu totul: consolidarea imaginii de brand și acoperirea obiectivelor corporative de emisii. Concret, vânzările de mașini electrice sunt folosite pentru a susține norma totală de emisii gaze cu efect de seră impusă de autoritățile europene, profitul venind de fapt din vânzarea de mașini diesel sau pe benzină.

În schimb, întreg business-ul Tesla este limitat la mașini electrice, poziționarea la gama premium fiind astfel o cerință obligatorie pentru a face profit de pe e urma unor produse create cu costuri mari. În timp ce Elon Musk promite o versiune Tesla mai ieftină, mai bine adaptată pieței europene, deocamdată singura promisiune concretă este Model Y, încă un SUV costisitor așteptat să fie disponibil cândva în 2021.

Sursa:go4it.ro

 

Dosar Media

Ai o noutate?