Foto: dosarmedia.md

Slusari, după audierile cu privire la situația de la ”Calea Ferată”: Datorii de 459 de milioane – de ce nu avem un dosar de rezonanță?

Membrii comisiei parlamentare economie, buget și finanțe sunt îngrijorați de situația care are loc la Întreprinderea de Stat ”Calea Ferată” din Moldova. Deputatul PPDA Alexandru Slusari, care în ultima perioadă a vociferat intens problema, declară că lucrurile la această întreprindere stau cu mult mai prost decât s-ar fi așteptat deputații din comisie. Astfel, datoriile întreprinderii se cifrează la 459 de milioane de lei.

”Situația reală este mai gravă decât am așteptat. Acest lucru au constatat toți membrii Comisiei parlamentare economie, buget și finanțe. Datoriile acestei întreprinderi strategice sunt de 459 de milioane de lei, inclusiv datoriile la salarii – 69 de milioane de lei (nu 35, cum au scris unele mass-media)”, anunță Slusari.

Totodată, Slusari menționează că entitatea respectivă, dispune de active în valoare de 2 miliarde (cât exact, nu cunoaște nici APP, nici administrația Căii Ferate).

”Administratorul întreprinderii nu a putut prezenta nici măcar aproximativ cifra terenurilor și clădirilor, care sunt gestionate de Calea Ferată și nu sunt utilizate în procesele tehnologice. Grav este că întreprinderea dispune de mii de hectare de terenuri, care nu sunt delimitate și înregistrate pe numele CF. Cum sunt folosite aceste terenuri și cine obține venituri în urma exploatării lor, poate înțelege fiecare școlar”, adaugă Slusari.

Deputatul PPDA mai spune că ”nu am primit de la APP un răspuns plauzibil la întrebarea de ce 14 luni compania este administrată de un director interimar, coleg de facultate a lui Dodon, fără experiența în domeniul, asistat de un consilier municipal socialist și o rudă a lui Igor Dodon. Noi așa și n-am auzit care este planul real al APP și conducerii Î.S. ”Calea Ferată” să plătească restanțele la salarii”.

”La remarca mea despre furturi de motorină și a altor active, nu a fost nici o reacția. Domnul director a solicitat doar sprijinul financiar direct sau indirect din buget. Am primit un răspuns evaziv”, afirmă Alexandru Slusari.

Deputatul adaugă că situația la Calea Ferată este una gravă, însă rădăcinile sunt mai vechi și sunt foarte multe întrebări la modul de administrare a entității în ultimii 10 ani. Totodată, Slusari se arată nedumerit de ce până în prezent nu avem nici un dosar penal de rezonanță, care să aibă verdict judiciar.

Săptămâna viitoare, Agenția Proprietăți Publice trebuie să prezinte un plan concret de acțiuni privind achitarea datoriilor salariale.

Dosar Media

Ai o noutate?