Republica Moldova se împrumută cu 24 de milioane de euro de la BERD pentru modernizarea infrastructurii feroviare.
Amendamentul nr. 2 la Acordul de împrumut dintre Republica Moldova și BERD, în vederea realizării Proiectului de achiziție a locomotivelor și de restructurare a infrastructurii feroviare, va fi semnat în octombrie la Chișinău.
Atunci este așteptat în țară directorul general BERD pentru Europa de Est şi Caucaz, Matteo Patrone cu care va fi semnat documentul în sumă de circa 24 milioane de euro, bani adiționali la cei 27.500 de milioane de euro, care sunt destinați construcției infrastructurii feroviare din Republica Moldova.
Potrivit ministrului Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, Andrei Spînu, banii care vor fi alocați în urma semnării Amendamentului sunt adiționali la cei 27,5 milioane de euro dedicați pentru reconstrucția infrastructurii feroviare din țară.
”Începem săptămâna cu vești bune. Planul de reabilitare a tronsonului de cale ferată Bender-Căușeni-Basarabeasca-Etulia-Giurgiulești se conturează tot mai mult”, a scris Andrei Spînu pe pagina sa de Facebook.
Faptul că Moldova se împrumută cu 24 de milioane de euro nu e pe placul tuturor
Unele voci susțin că nu este cea mai bună idee ca statul să trimită pe mâini private întreprinderea după ce se împrumută atât e mult. Ci, o soluție ar fi să păstreze acest bun în posesia statului, fie să îl dea acum pe mâna agenților privați care să investească în acest sector, iar statul să nu își asume cheltuieli importante, ca într-un final, CFM să ajungă tot la agenții privați.
Decretul privind inițierea negocierilor și aprobarea semnării Amendamentului nr. 2 la Acordul de împrumut dintre Republica Moldova și BERD, în vederea realizării Proiectului de achiziție a locomotivelor și de restructurare a infrastructurii feroviare, a fost semnat de președinta Maia Sandu, luni, 27 septembrie.