Foto: Regia Transport Electric Chișinău

Veste bună! Vom putea monitoriza itinerarul transportului public din Capitală – online

Începând de săptămâna viitoare vom putea monitoriza online itinerarul transportului public din Capitală. Vestea bună vine de la autoritățile municipale. GPS-urile în autobuzele din Chișinău vor funcţiona deja în următoarele săptămâni, ne asigură edilul Capitalei, Ion Ceban.

Potrivit Primăriei Chişinău, la fel, GPS-urile în troleibuzele din Capitală vor funcționa în următoarele săptămâni. În acest sens, spune Ion Ceban, a fost deja agreată o foaie de parcurs.

“Am discutat împreună cu conducerea RTEC şi PUA, dar şi cu reprezentaţii companiilor ce sunt responsabile de sistem. Am comunicat că, oamenii s-au deprins cu accesarea aplicaţiilor, iar noi suntem responsabili pentru a le oferi călătorilor posibilitatea de a monitoriza online itinerarul unui sau altui transport public, orarul de circulaţie, costul şi durata călătoriei“, susţineIon Ceban.

Vom monitoriza itinerarul transportului public din Capitală, dar vom avea și tichetarea electronică

Așa reiese din anunțul primarului despre lansarea proiectului pilot de tichetare electronică, de la 1 ianuarie. Proiectul ar fi implementat printr-un parteneriat două companii și ar presupune achitarea călătoriilor cu cardul bancar, scrie într-un articol publicat de primăriamea.md

Procesul a fost inițiat în repetate rânduri, stopat, uitat, pentru ca să ajungă iarăși în agenda autorităților și iar să fie amânat. Totuși, se pare că 2021 va fi anul cel bun. Asta după ce primarul Ceban pe 10 noiembrie a semnat o dispoziție prin care pune în sarcina Î.M. „Regia transport electric” și Î.M. „Parcul urban de autobuze” încheierea unor contracte cu operatori care prestează servicii de taxare electronică. De asemenea implementarea și monitorizarea proiectului-pilot cu privire la taxare electronică în capitală și identificarea unei rute de autobuz/troleibuz pentru demararea acestuia.

Proiectul-pilot va fi implementat în perioada 1 ianuarie – 30 iunie 2021

Implementarea va avea loc printr-un parteneriat public-privat cu companiile MasterCard și VISA. Responsabilitățile acestora nu au fost menționate de către autorități. De asemenea, acestea nu vor fi favorizate la licitația care va avea loc la sfârșitul proiectului-pilot. Pentru implementarea finală. În primele două-trei luni va fi instalat echipamentului tehnic și angajații vor fi instruiți, ulterior sistemul va fi testat de pasageri.

Conform informațiilor disponibile, pasagerii vor putea achita cu cardul bancar, apropiindu-l de echipamentul tehnic la intrarea în unitatea de transport. Pentru moment, detalii despre imprimarea automată a unui bilet nu au fost oferite.

Proiectul a stârnit controverse atât din partea pasagerilor, cât și a taxatorilor, cea mai mare obiecție fiind legată de necesitatea de a avea un card bancar. Or, elevii și pensionarii nu vor putea beneficia de acest serviciu. Consilierul primarului – Corneliu Iațco, a declarat că în cazul în care pasagerii nu vor dori sau nu vor putea achita cu cardul, aceștia se vor putea apropia de taxator/taxatoare și achita în numerar. De asemenea, acesta dă asigurări că numărul de taxatori nu va fi redus în totalitate, iar o parte din taxatori vor fi relocați în alte funcții. Totuși, Iațco nu a oferit detalii concrete.

Orarele de circulație ale troleibuzelor din Chișinău

Orarele autobuzelor pe rutele urbane și suburbane

 

Dosar Media

Ai o noutate?