Republica Moldova este parte a comunității Organizației Mondiale a Turismului sub egida Organizației Națiunilor Unite (UNWTO) de 19 ani și împreună cu țările membre celebrează Ziua Mondială a Turismului, subliniind astfel importanța strategică a sectorului pentru o dezvoltare durabilă și valorificarea impactului de ordin social, cultural și economic.
Ministrul Culturii Sergiu Prodan, menționează că în pofida impactului pandemiei, industria turismului din Republica Moldova a demonstrat că este loc pentru conturarea unei alte realități, dând dovadă de capacitate de adaptare și spirit inovativ.
”Anul 2021 și-a conturat foarte clar strategia în domeniu, țările reintră în competiție pentru titlul de destinații turistice post-pandemice (urmărim clar exemplele Turciei, Egiptului, Greciei) și dorim ca Republica Moldova să țină pasul tendințelor globale, cucerindu-și începând de azi relevanța de destinație turistică printr-o nouă imagine și promisiune”, susține Prodan.
Anul 2021 a debutat în luna martie cu lansarea campaniei pe extern „Moldova: A place to find yourself” – sloganul campaniei de promovare de țară, dedicată redefinirii poziționării Republicii Moldova pe harta turistică internațională. Campania vine să ilustreze potențialul neexplorat pe care îl deținem, exprimat prin simbioza dintre natură și muzică, gastronomie și vin, aventură și alte experiențe autentice, prin care oricine se poate regăsi sau reinventa.
Pentru prima dată, un eveniment internațional dedicat industriei turismului din Republica Moldova a avut loc în perioada 27 – 28 mai curent, organizat de Agenția de Investiții ,,Invest Moldova” împreună cu partenerii de dezvoltare. Forumul având scopul de a conecta online toți reprezentanții din acest sector, dar și potențialii turiști, care caută să descopere destinații.
Totodată în acest a fost lansată noua broșură turistică formată din 3 capitole: Descoperă Moldova, Călătorește, Intră-n horă, fiind disponibilă în limba română, rusă și engleză. Broșura redă într-un limbaj autentic istoria, cultura, gastronomia Moldovei, dar experiențele oferite de țara noastră turiștilor de peste hotare.
Pe lângă acestea, broșura include și o hartă informativă care cuprinde atracțiile turistice din țară, cum ar fi lăcașuri de cult, muzee, parcuri și rezervații, vinării, dar și alte locuri ce pot prezenta interes.
”Transmit cele mai calde felicitări tuturor celor dedicați industriei turismului și doresc ca acest an să fie asociat cu un “vârf de munte cucerit” prin perseverență și entuziasmul de a comunica tuturor că Republica Moldova are potențial turistic”, menționează ministrul Culturii, Sergiu Gaibu.
Drumul relansării graduale și a recuperării economice s-a adeverit a fi mai lung, decât așteptările tuturor, iar celebrarea Zilei Mondiale a Turismului din acest an este un îndemn la conștientizare și responsabilizare a umanității în fața pandemiei; un apel de omagiere a ceea ce ne face uniți prin descoperirea locurilor, culturilor și experiențelor noi.
Transmit cele mai calde felicitări tuturor celor dedicați industriei turismului și doresc ca acest an să fie asociat cu un “vârf de munte cucerit” prin perseverență și entuziasmul de a comunica tuturor că Republica Moldova are potențial turistic.