#UnitedbyMărțișor: O nouă provocare pentru moldovenii de acasă și cei din diasporă

A fost lansată campania socială ”Hora Mărțișorului” sau #UnitedbyMărțișor (Uniți prin Mărțișor). Aceasta are drept scop păstrarea tradiției de aa purta și dărui mărțișoare, în condiții de distanțare fizică,

Moldovenii de acasă și cei din diaspora se vor prinde într-o horă virtuală a Mărțișorului, prin filmulețe în care pun în piept mărțișorul și pe care îl transmitem semenilor noștri.

Oricine poate devein protagonistul Horei Mărțișorului. Înregistrează un video de maxim 15 secunde, pe verticală, urmând următoarele instrucțiuni:

  • Te-ai instalat comod
  • Primești Mărțișorul din stânga ecranului
  • Arăți Mărțișorul gros plan (până la brâu) la camera
  • Îl agăți în piept în dreptul inimii
  • Ia Mărțișorul pregătit din timp cu mâna dreaptă
  • Întinzi Mărțișorul următorului partener virtual din horă cu invitația de a face același lucru. Etichetează persoana de la care ai primit mărțișorul și persoana căreia ai vrea să-i dai mărțișorul tău.
  • Ca să înțeleagă prietenii tăi despre ce este vorba, scrie: “#UnitedbyMărțișor” și etichetează pagina @moldova.travel (e important să etichetezi pagina, pentru că așa vom reuși să montăm o horă, printr-un colaj din toate video-urile).

Pentru a înțelege mai bine cum trebuie să faci acest video poți urmări instrucțiunile oferite de către Ambasadorul Campaniei, Nata Albot.

Toți cei care vor eticheta pagina pe Instagram @moldova.travel, vor participa în concurs, iar pe 25 martie, în mod aleatoriu vor fi oferite cadou trei sejururi la vinării sau pensiuni din Republica Moldova.

Implicăm reprezentanții oficiali ai țării din diverse medii de activitate și părți ale lumii să se alăture Horii pentru a fi mai aproape de valorile promovate de tradiția Mărțișorului și să răspândească virtual întregii lumi imersiunea în experiența tradițională de întâmpinare a primăverii.

Prietenii pe care și i-a făcut Moldova în rol de destinație turistică de-a lungul anilor, precum diplomați străini, jurnaliști și parteneri sunt invitați repetat într-o redescoperire diferită a tradițiilor și călătoriilor prin țară, fiind îndemnați de această dată să participe la „Hora Mărțișorului”.

La finalul campaniei vom prezenta „Hora Mărțișorului” în care ne vom regăsi cu toții, valorificând frumosul simbol al neamului nostru, confecţionat din 2 fire de lână, unul alb şi altul roşu.

Moldova păstrează tradiția Mărțișorului – element de patrimoniu cultural imaterial al UNESCO, care aduce într-un mod magic în fiecare an, primăvara. Ziua de 1 martie conectează tradițiile, obiceiurile trecerii de la iarnă la primăvară cu tehnicile noi de confecționare a Mărțișorului.

Campania „Hora Mărțișorului” este inițiată de Asociația Națională pentru Turism Receptor și Intern din Moldova, cu susținerea Proiectului de Competitivitate din Moldova, finanțat de USAID, Guvernul Suediei și Marii Britanii și prin implicarea Ministerului Afacerilor Externe și Integrării Europene, a formatorilor de opinie, jurnaliștilor, artiștilor, diasporei dar și a întregii societăți.

Dosar Media

Ai o noutate?