Parlamentul a aprobat, în cea de-a doua lectură, proiectul de modificare a Legii cu privire la comerțul interior și Codului contravențional al Republicii Moldova, elaborat în scopul susținerii producătorilor agroalimentari autohtoni.
Actul normativ prevede plafonarea până la 10% din prețul de vânzare al furnizorului a mărimii reducerilor comerciale oferite de către acesta comerciantului pentru vânzarea produselor alimentare. Excepție ar urma să constituie perioada acțiunilor de marketing și publicitate. Concomitent, se propune a fi stabilit termenul limită de 60 de zile per produs destinat desfășurării acțiunilor de marketing și publicitate, într-un an.
De asemenea, este specificată sancționarea faptelor de încălcare de către comerciant și furnizor a normelor ce țin de plafonarea reducerilor comerciale. Amenda ar urma să constituie de la 50 (2500 de lei) la 100 de unități convenționale (5000 de lei) în cazul persoanei fizice și de la 200 (10000 de lei) la 400 de unități convenționale (20000 de lei) – în cazul persoanei juridice.
Totodată, se propune completarea Legii cu privire la comerțul interior cu astfel de noțiuni ca ”proces de producție”, ”reglementări în domeniul alimentar”, ”siguranța alimentelor”. Definirea noțiunilor respective va permite evitarea situațiilor de confuzii sau interpretare multiplă la aplicarea legislației, consideră autorul inițiativei legislative, Vicepreședintele Parlamentului, Alexandru Slusari, Fracțiunea ACUM Platforma DA.
În opinia deputatului, aprobarea proiectului va facilita accesul producătorilor locali, în special a celor mici, la rețeaua magazinelor din țară, va spori consumul de alimente autohtone și va crește rentabilitatea afacerilor producătorilor autohtoni, va crea oportunități financiare noi pentru modernizarea tehnologiilor producătorilor sau procesatorilor locali.