Consumatorii sesizează Centrul Național pentru Protecția Consumatorilor cu privire la abuzurile admise de comercianții de pește congelat. 30% din cantitatea peștelui cântărește doar glazura de gheață care, evident, este vândută la prețul peștelui.
Acest fapt nu este de natură să afecteze viața și sănătatea consumatorilor, dar prejudiciază interesele economice ale acestora.
În urma examinării rezultatelor de laborator, efectuate anterior, majoritatea produselor preambalate în Republica Moldova nu corespund cerințelor prescrise și/sau declarate privind conținutul de glazură declarat în produsele din pește și pește congelat.
Produsele congelate și glazurate care au aplicat un strat protector de gheață pentru a evita deshidratarea (arsura de congelator), este considerată completă atunci când întreaga suprafață a produsului, pește, fileu de pește congelat este acoperită cu un strat de gheață adecvat și ar trebui să fie lipsită de zone expuse unde poate apărea deshidratarea. Nu există ghiduri cu privire la ceea ce constituie un nivel corespunzător de glazură pentru orice format de produs anume, dar condiția de bază este ca produsele să fie învelite și sigilate corespunzător, un nivel de glazură de la 5% la 10% de regulă sunt suficiente, dar este important ca, consumatorul să fie informat cu privire la ce nivel de glazură care a fost adăugat în conformitate cu prevederile Anexei 5, pct. 6 Legii nr. 279/2017.
Astfel, un consumator care cumpără pește congelat cu o cantitate de glazură ce depășește normele declarate, achită apa în exces și, respectiv, primește o cantitate mai mică de produs propriu zis.