Pediatrul Mihai Stratulat critică decizia CNSP de a închide școlile

Cunoscutul medic pediatru Mihai Stratulat critică decizia Comisiei de Sănătate Publică de a închide școlile și de a trece la învățământul online. Într-o postare pe pagina sa de Facebook, Stratulat menționează că decizia autorităților i-a luat pe nepregătite pe părinții care nu au cu cine să-și lase odraslele.

”Ce folos că copiii stau acasă și părinții merg la lucru și vor aduce virusul? Nu am văzut nimic concret în managementul acestei pandemii, doar copy-paste de interdicții preluate din alte țări, fără a prelua și măsuri de susținere a populației, a IMM-urilor. (…) Niciun management al pacientului care se tratează la domiciliu, toți primesc antibiotic, iar dacă febra nu cedează pacientul pleacă la spital.(…) Pană a ajunge la spital, pacientul ar putea da analiza generală de sânge, coagulograma și analiza biochimică a sângelui, ar putea fi măsurată saturația, aceste investigații paraclinice ar ajuta enorm triajul pacienților care necesită internare!”, scrie Mihai Stratulat pe pagina sa de facebook.

Menționăm că  prin decizia sa de vineri, 26 februarie, Comisia Națională Extraordinară pentru Sănătate Publică a stabilit noi interdicții. Inclusiv, a fost interzisă prezența fizică la ore pentru o perioadă de două săptămâni, sistarea activității transportului public în weekend în municipiul Chișinău și introducerea obligativității de a efectua testul COVID-19 cu 72 de ore înainte de a intra în Republica Moldova.

Totodată, în perioada 1 – 15 martie, pe întreg teritoriu țării este stabilit un regim special de activitate. Astfel, angajatorii din sectorul public, cât și din domeniul privat, vor trebui să organizeze activitatea personalului în așa mod, încât aceștia să nu fie supuși riscul de infectare cu COVID-19.

Dosar Media

Ai o noutate?