Cât costă benzina și motorina în stânga Nistrului – Slusari: A venit timpul să fie combătut separatismul

Care este prețul benzinei și motorinei în stânga Nistrului


În ultima perioadă, moldovenii sunt extrem de dezamăgiți și revoltați de costul benzinei și motorinei afișat zilnic la stațiile de alimentare. Asta se întâmplă în urma mai multor tentative de a face ordine pe această piață prin anumite inițiative legislative.

După ce a fost aprobată în Parlament ”Legea Oleinic”, cu privire la plafonarea prețurilor la carburanți, noua guvernarea a modificat documentul, venind cu o nouă inițiativă legislativă în acest sens.

Opiniile experților sunt împărțite, unii susțin că de vină pentru majorarea prețului la carburanți este ANRE, alții susțin că Partidul Acțiune și Solidaritate le-a făcut pe plac petroliștilor prin noua lege adoptată, iar alții îndreptă săgețile spre Consiliul Concurenții și, nu în ultimul rând, menționează că asta e situația pe piața internațională, la bursă, așa că Moldova nu poate avea un preț mai mic.

Am hotărât să analizăm ce se întâmplă cu prețurile în regiunea transnistreană. Asta în condițiile în care Chișinăul le-a făcut o favoare și i-a scutit de taxele de import pe petroliștii din stânga Nistrului – cică plătesc taxele un bugetul ”statului” transnistrean.

Așadar, dacă în parte dreaptă a Nistrului, astăzi, costul unui litru de benzină și motorină are un preț plafon de 20 de lei și 73 de bani, în stânga Nistrului, prețul este de 18 lei și 59 de bani. (1, 05 dolari). O diferență de aproape doi lei.

Care este prețul benzinei și motorinei în stânga Nistrului

Totodată, în timp ce în Chișinău prețul unui litru de motorină este de 16 lei și 97 de bani, în regiunea transnistreană este de 15 lei și 58 de bani (0,88 de dolari).

Fostul vicepreședinte al Parlamentului, Alexandru Slsuari, a reclamat și nu o singură dată public, cedarea Chișinăului în acest context. Menționând totodată o altă problemă gravă de securitate.

”Dar vreau și eu să le reamintesc cetățenilor că, combustibilul pentru tehnica militară pentru această armată o obține de la două companii transnistrene, care importă benzina și motorina din România prin Moldova, fără achitarea TVA și accizelor și cu ajutorul întreprinderilor moldovenești, care anual primesc bani grei din Transnistria. Cu părere de rău, până la ziua de azi, Guvernul nou așa și nu a eliminat această schemă nocivă sub toate aspectele pentru interesele Republicii Moldova. Și dacă armata rusă ar încerca să aducă carburanți direct din Federația Rusă, acest lucru ar fi putut blocat cu ajutorul Ucrainei. Așadar, demult a venit timpul să trecem de la declarații corecte, frumoase și sterile la acțiuni concrete privind eliberarea țării de armată străină și combaterea reală a separatismului”, declară Alexandru Slusari.

Preţurile maxime de comercializare cu amănuntul a produselor petroliere principale de tip standard se stabilesc de către Agenția Națională pentru Reglementare în Energetică în baza Metodologiei de calcul şi aplicare a preţurilor la produsele petroliere

Legea carburanţilor a fost modificată din nou: 57 de deputaţi PAS au votat textul legii în lectura finală.

Conform noilor prevederi, ANRE va stabili zilnic prețul plafon doar pentru benzina A 95 și motorina Euro 5.

Preţurile pentru celelalte tipuri de combustibili vor fi stabilite de fiecare companie în parte.

Fracţiunea Blocului Comunistilor şi Socialiştilor şi parlamentarii Partidului ŞOR s-au abţinut de la vot.

Dosar Media

Ai o noutate?