Ministerul Afacerilor Externe și Integrării Europene s-a autosesizat în cazul cetățenilor moldoveni blocați în regiunea Odesa și prin intermediul Consulatului Republicii Moldova la Odesa este asigurată comunicarea constantă cu autoritățile locale și reprezentanții companiilor de transport pentru a asista cetățenii aflați în dificultate.
”De asemenea, am fost informați despre eforturile constante ale instituțiilor de resort din statul vecin antrenate pentru deszăpezirea porțiunilor de drum afectate”, precizează MAEIE
Cu referire la procesul de gestionare a solicitărilor parvenite de la cetățenii care întâmpină dificultăți peste hotare, menționăm că MAEIE a operat și operează, în continuare, strict cu datele colectate de către misiunile diplomatice și oficiile consulare din prima sursă, adică din adresările directe ale cetățenilor prin diferite metode și platforme de comunicare (centrul de apel al MAEIE, telefoanele de urgență ale misiunilor, e-mail, mesajele parvenite pe paginile misiunilor și MAEIE de pe rețelele de sociale).
Rămâne activă și linia de urgenţă a Consulatului Republicii Moldova la Odesa: +380 99 242 0835, constituită exclusiv pentru cetăţenii Republicii Moldova care se confruntă cu o situaţie dificilă, specială, cu caracter de urgenţă.
MAEIE recomandă cetățenilor să evite călătoriile care nu sunt esențiale și să urmărească din surse oficiale și demne informațiile despre condițiile de călătorie.