În luna septembrie, Serviciul 112 a înregistrat un procent record de urgențe reale în care a fost necesară intervenție imediată a serviciilor specializate Ambulanță, Poliție, Pompieri.
Solicitată de Dosar Media să explice cum s-au schimbat lucrurile în prima jumătate a lunii octombrie, specialistul în relații publice al Serviciului 112, Ana Carpovici, a declarat că ”în prima jumătate a lunii octombrie fluxul apelurilor ce nu reprezintă o urgență a crescut puțin comparativ cu luna septembrie. Se înregistrează o creștere a non urgențelor cu aproximativ 4 la sută. Totuși cifrele ar putea să se schimbe până la sfârșitul acestei luni”.
Ana Carpovici a menționat că ”din totalul apelurilor preluate de 112, aproape 50 la suta sunt apeluri non urgente”.
Amintim că în luna septembrie, în Sistemul 112 au fost preluate aproximativ 205 mii de apeluri, dintre care 114 mii au reprezentat urgențe. Astfel, aproximativ 56% de apeluri recepționate la 112 au fost situații de urgențe reale.
De cele mai multe ori cetățenii au solicitat serviciul de Ambulanță.
Afecțiunile de tract respirator cu suspecție la COVID – 19, urmate de durerile abdominale, de cap sau de spate reprezintă problemele medicale semnalate cel mai frecvent la numărul unic de urgență 112.