De ce avem nevoie de reforma administrativ teritorială – riscuri și oportunități

De multe ori se întâmplă că în procesul de descentralizare noi oferim multe atribuții, dar fără acoperire financiară, fără a prevedea mecanisme clare, fără a ne asigura că vom avea resurse umane suficiente care să le pună în practică, a declarat secretarul general al Guvernului, Igor Talmazan în cadrul discuțiilor publice la subiectul „Monitorizarea avansării reformei de descentralizare: lecții învățate și provocări de viitor.

Primarul comunei Lozova din raionul Strășeni, Lilian Botnaru, susține că există riscul ca această reformă să nu fie dusă la capăt dacă în următorul parlament ar putea veni forțe politice care nu vor împărtăși aceleași viziuni privind reforma administrativă. 

„Acest proces ar trebui urgentat, deoarece noi nu avem nicio garanție că în următorul parlament va exista o majoritate parlamentară care va vrea să ducă mai departe ceea ce astăzi se planifică”,  Lilian Botnaru.

Daniel Șerban, director al Programului Comunitatea Mea spune că împreună cu colegii de la CALM au lucrat și lucrează încă pentru a finaliza politicile și a promova un dialog echilibrat între administrația publică centrală și administrația locală.

Inna Vrânceanu, coordonatoare de proiect ADEPT a declarat că au existat numeroase provocări în procesul de monitorizare a modului în care a început reforma de descentralizare.

„Am avut provocări în procesul de identificare a acestor indicatori santinelă și în obținerea datelor despre administrația publică. Ca să ajungem la aceste date a trebuit să facem eforturi suplimentare pentru solicitarea lor, ceea ce complică procesele pe care noi le realizăm în ceea ce privește monitorizarea. Lipsa datelor este o mare problemă. Ne-am dori să discutăm ceea ce se propune și se face în domeniul administrației publice locale pe direcția digitalizării. Vream să avem un efort conjugat între toți actorii implicați”, a declarat Vrânceanu.

Dosar Media

Ai o noutate?