Cum câștigi simpatia cuiva la telefon: Primul cuvânt contează!

Cum câștigi simpatia cuiva la telefon: Primul cuvânt contează!

Un studiu demonstrează că prima impresie pe care ne-o facem despre o persoană discutând la telefon ține de tonalitatea vocii. Bărbaţii cu un ton mai ridicat al vocii sunt percepuți ca fiind mai de încredere, dar femeile care vorbesc pe o tonalitate   mai înaltă sunt percepute drept firi dominatoare.

Psihologii au descoperit că, atunci când cineva ne aude prima dată vocea la telefon, salutul este cel mai important pentru a face o bună impresie. Cuvintele scurte, „bună” ori „salut”, conţin suficientă informaţie pentru o primă impresie despre personalitatea celui care le rosteşte. Astfel, interlocutorul va trage rapid concluzia dacă sunteţi sau nu o persoană sinceră, de încredere”, scrie Descopera.ro, citând publicația științifică „Science Mag”.

Acesta a fost primul studiu care arată impactul pe care îl are vocea şi primele cuvinte auzite, precizează autorul cercetării, Phil McAleer, de la Universitatea din Glasgow.

Cum câștigi simpatia cuiva la telefon

Cercetătorii au analizat reacţia oamenilor la cel mai banal cuvânt – „hello”. În cadrul testului, 64 de studenţi, 32 de femei şi 32 de bărbaţi, au fost rugaţi să citească pe un ton neutru un fragment care includea o conversaţie telefonică. Apoi psihologii i-au înregistrat şi au copiat pe o bandă separată doar cuvântul „hello” rostit de fiecare.

Alţi 320 de studenţi au fost rugaţi să asculte aceste cuvinte de salut şi să precizeze trăsăturile de personalitate care reies din fiecare voce. Ei au dat note, de la 0 la 9, pentru diferite caracteristici ale vocii, cum ar fi cât de dominantă pare să fie sau cât de caldă şi atractivă. Subiecţii şi-au format imediat o părere despre fiecare voce în parte, iar aceste păreri coincideau în mare parte între ele.

Cercetări mai vechi au arătat că oamenii îşi formează o primă impresie despre un străin încă de la prima vedere. Acest lucru este valabil şi pentru primele cuvinte pe care le aude de la acesta. Nu este nevoie de analiza unui discurs elaborat.

Eleonora Lisnic

Ai o noutate?