Casa Națională de Asigurări Sociale renunță la tradiționala formă de eliberare a informaţiilor și certificatelor pe suport de hârtie. Instituția anunță că de la 1 decembrie, eliberarea acestor acte va fi posibilă doar în format electronic.
Instituțiile solicitante pot obţine „informaţiile necesare prin accesarea datelor deţinute de CNAS”.
Așadar, acestea pot interacționa pe o Platformă tehnologică comună de schimb de date – MConnect. Cetățenii vor oferi autorităților publice datele personale o singură dată, iar instituțiile publice le vor utiliza pentru prestarea serviciilor guvernamentale.
Decizia vine în urma unei analize, care arată faptul că se atestă un număr mare de adresări ale beneficiarilor la Casele Teritoriale. Respectiv, oamenii nu vor mai avea necesitatea de a solicta fizic eliberarea diferitor tipuri de certificate, extrase din cont şi alte documente.
”Acest lucru afectează procesul de deservire a beneficiarilor şi solicitanţilor de prestaţii sociale, inclusiv în contextul situaţiei pandemice, generând riscuri pentru sănătatea celor mai vulnerabile categorii ale populaţiei deservite de CTAS”, se arată într-un comunicat de presă emis de CNAS.
Potrivit Casei Naționale de Asigurări Sociale, accesarea datelor necesare prin acest sistem reduce povara administrativă asupra cetăţenilor şi ajută la rezolvarea mai rapidă și mai eficientă a problemelor acestora. Asigurându-se în acest sens o comunicare mai eficientă între autoritate şi beneficiarii săi.