Apple a anunțat astăzi 700 de noi puncte de preț și instrumente, în ceea ce descrie ca fiind cea mai mare actualizare a prețurilor din App Store din istoria sa de 14 ani. În plus, dezvoltatorii pot acum seta automat costurile regionale, ca răspuns la cursurile de schimb.
Noua structură a App Store le permite dezvoltatorilor să aleagă dintre 900 de puncte de preț pentru aplicațiile lor, de aproape zece ori mai mult decât era disponibil anterior. Prețul începe acum de la 0,29 USD și poate ajunge până la 10.000 USD la cerere, anunță gigantul din Cupertino.
În plus, prețurile aplicațiilor pot crește acum treptat, în diferite intervale. De exemplu, acum pot crește la fiecare 0,10 USD până la 10 USD, la fiecare 0,50 USD între 10 USD și 50 USD și așa mai departe. Apple adaugă, de asemenea, convenții de preț diferite pentru toate cele 175 de magazine regionale, scrie Playtech.
Cea mai mare actualizare de la Apple, referitor la App Store
Actualizarea facilitează, de asemenea, dezvoltatorilor să se ocupe de ratele de schimb globale. Apple folosește exemplul unui dezvoltator de jocuri japonez care își obține cea mai mare parte a afacerii de la clienți japonezi. Acum își poate stabili prețul pentru magazinul din Japonia și poate vedea schimbarea automată a prețurilor globale pe baza ratelor de schimb valutar și a taxelor. Anterior, dezvoltatorii trebuiau să facă asta manual.
Apple spune că noua structură de prețuri este disponibilă astăzi pentru aplicațiile care oferă abonamente cu reînnoire automată. Vor ajunge pentru toate celelalte aplicații și achiziții în aplicație în primăvara lui 2023.
Ca referință, conform celor mai recente date, companiile chinezești Tencent și ByteDance (TikTok) au fost publisherii care au înregistrat cele mai mari încasări în magazinele globale de aplicații mobile în prima jumătate a anului 2022. Tot ca referință, piața globală a aplicațiilor mobile este foarte centralizată, 91% din venituri provenind de la primii 1% dintre dezvoltatori, potrivit datelor Sensor Tower. Aceștia au analizat succesul dezvoltatorilor de pe piața aplicațiilor și au constatat că, deși cota de piață este în scădere, cei mai mari 1% dintre dezvoltatori continuă să genereze marea majoritate a descărcărilor și, implicit, a veniturilor.