Atenție șoferi, riscați să fiți amendați începând cu 1 decembrie – iată despre ce este vorba

De astăzi, șoferii sunt nevoiţi  și chiar obligați să aibă anvelopele iarnă. Zilele trecute, oamenii legii au efectuat mai multe controale pe traseele națioanle pentru a îndemna șoferii să-și echipeze mașinile cu anvelope de sezon.

Cei care nu vor avea mașinile echipate corespunzător temperaturii de afară, riscă să fie   amendați cu 18-30 de unităţi convenţionale (900 -1,500 lei) pentru persoane fizice şi 90-120 unităţi convenţionale (4,500-6,000 lei) pentru persoane juridice.

Experţii din lumea întreagă însă, recomandă să echipăm maşina cu anvelopele de iarnă deja atunci, când pe parcursul mai multor zile temperatura în timpul zilei se situează sub 7 grade Celsius, chiar dacă asfaltul este uscat.

La aceste temperaturi cauciucul anvelopelor de iarnă are proprietăţi mai bune faţă de cel utilizat în anvelopele de vară, oferind o aderenţă mai bună atât pe carosabil uscat, cât şi pe carosabil umed, în rezultat o manevrabilitate previzibilă şi o distanţă de frânare mai scurtă.

Cum alegem cauciucurile de iarnă

Atenție la vechime. Nu veţi procura un produs alimentar cu termenul expirat, corect? Acelaşi lucru se referă şi la cauciucuri. Deși, cauciucurile nu au un termen de valabilitate, cu cât mai vechi sunt, proprietăţile acestora scad, cauciucul începe să se întărească şi să nu-şi mai îndeplinească funcţiile necesare.

Când anume sunt produse cauciucurile?

Putem identifica pe marcarea realizată pe cauciuc, aceasta, de obicei, este formată din patru cifre, ca de exemplu „1215” (pe imagine) unde prima cifră indică săptămâna în care a fost produs cauciucul, iar a doua cifră indică anul de producţie. Astfel, este vorba despre a 15-a săptămână al anului 2015. Evident, astfel de cauciucuri, cu o vechime de mai mult de 1-2 ani, nu de se recomandă. Ele trebuie să fie cât mai noi.

Cu crampoane sau fără?

Cauciucurile cu crampoane sunt inutile, având în vedere iernile din Moldova. Crampoanele îşi fac treaba, în mare parte, doar pe gheaţă şi pe omăt bătătorit, fiind foarte gălăgioase şi oferind o aderenţă scăzută pe asfaltul curăţat de zăpadă fie el uscat sau umed. Astfel, cea mai optimă variantă sunt cauciucurile fără crampoane. Nu optaţi pentru cauciucuri care dispun de găuri, preconizate pentru crampoane, dat fiind faptul, că acestea lucrează eficient doar în combinaţie cu crampoanele, având alte proprietăţi şi un desen diferit.

Desene diferite pot avea şi cauciucurile fără crampoane, care se pot clasifica, în „europene” şi „scandinave”. Cele scandinave au o componenţă diferită, orientată către temperaturile mult mai joase.

 

 

Dosar Media

Ai o noutate?