Foto:jurnal.md

Ambuteiaje în Chișinău: Cine e de vină?

Ambuteiaje în Chișinău: Cine e de vină?.

Ministerul Afacerilor Interne (MAI) susține că Primăria Chișinău nu a realizat suficiente acțiuni pentru soluționarea problemei ambuteiajelor din capitală. Instituția menționează că Direcția Transport Public din cadrul Primăriei mun. Chișinău a realizat doar o singură acțiune din cele 49 de soluții ce urmau să fie aplicate pentru a asigura fluidizarea traficului din capitală.

Zilnic, în municipiul Chișinău, sunt implicați 75% din efectivul INSP în activități de fluidizare a traficului în orele de dimineață și seară. Poliția realizează această activitate pentru ca oamenii să ajungă la timp la muncă, la școală, la grădiniță sau acasă. În pofida acțiunilor întreprinse de poliție, din cauza gestionării ineficiente a infrastructurii drumurilor, cetățenii pierd ore în șir în ambuteiaje”, se arată în comunicatul MAI.

Potrivit instituției, e data de 21 septembrie 2021, Ministerul Afacerilor Interne a organizat prima ședință a grupului de lucru comun, în cadrul căreia specialiștii de la Inspectoratul Național pentru Securitatea Publică au prezentat Direcției Transport Public a Primăriei mun. Chișinău, Planul de acțiuni privind reorganizarea circulației rutiere pentru a diminua ambuteiajele în municipiul Chișinău. În planul de acțiuni prezentat de poliție sunt incluse 49 de acțiuni, care trebuiau urgent întreprinse de către autoritatea de gestionare a drumurilor din capitală, pentru a evita atât accidentele rutiere, cât și pentru a asigurarea deplasarea fără impedimente pe drumurile din capitală.

Informăm că, până în prezent, Direcția Generală Transport Public și Căi de Comunicație a realizat doar o acțiune – neaplicarea marcajului rutier pe timp de zi, celelalte fiind lăsate fără acțiuni, precum ar fi: reorganizarea circulației rutiere pe arterele principale ale orașului, neadmiterea cazurilor de executare a lucrărilor de construcție în orele de vârf, amenajarea parcărilor publice cu stabilirea modului de amplasare a vehiculelor în staționare, revizuirea amplasării trecerilor pietonale ș.a. La fel, în perioada lunilor septembrie-decembrie 2021, către Primăria Municipiului Chișinău au fost înaintate prescripții și sesizări tematice, majoritatea dintre care, au fost ignorate”, menționează reprezentanții Ministerului afacerilor Interne.

MAI susține că potrivit legislației naționale, Administrația Publică Locală este responsabilă de întocmirea și actualizarea planurilor de organizare a traficului în localitățile urbane pentru îmbunătățirea fluenței și siguranței acestuia.

Prin urmare, asigurarea fluidizării circulației rutiere nu este de competența INSP al IGP. De atribuțiile poliției țin activitățile de asigurare a securității circulației rutiere și fluidizare doar în cazuri de urgență sau calamități, precum ar fi: accidente rutiere, situații de avariere, condiții meteo nefavorabile, ș.a. Pentru a asigura cetățenilor municipiului Chișinău condiții de trafic optime, solicităm din partea Primăriei Municipiului Chișinău și Direcției Generale Transport Public și Căi de Comunicație acțiuni proactive și informarea Grupului Comun de lucru despre măsurile întreprinse”, precizează reprezentanții MAI.

Dosar Media

Ai o noutate?