Pentru mulți utilizatori, “interceptarea convorbirilor telefonice” este un fenomen rar. Cu toate acestea, hackerii pot spiona pe oricine – escrocii distribuie masiv malware pentru a colecta informații personale despre oameni. Vă vom spune prin ce semne puteți determina că interceptarea convorbirilor telefonice este instalată pe telefon.
Tehnologiile moderne vă permit să ascultați telefoanele fără a plasa bug-uri și dispozitive speciale. Este suficient ca utilizatorul să instaleze un program dubios pe smartphone-ul său sau să dea permisiunea de a utiliza microfonul unei aplicații netestate.
După aceea, spyware-ul poate începe să înregistreze atât conversațiile telefonice ale victimei, cât și pur și simplu să înregistreze sunetele din jur folosind un microfon.
În ciuda faptului că programele specializate pentru interceptarea convorbirilor telefonice practic nu se dau, există o serie de semne care pot semnala un posibil spionaj.
Consum crescut de baterie
Programul de ascultare necesită energie, ceea ce înseamnă că nivelul bateriei va scădea mai repede decât de obicei. Dacă telefonul a început brusc să descarce mai mult, atunci motivul poate fi într-un program terț care rulează în fundal.
Este important de știut că un consum excesiv de mare de baterie poate fi, de asemenea, asociat cu degradarea bateriei. Dacă lucrează de mai mult de doi ani, atunci capacitatea sa a scăzut semnificativ, ceea ce înseamnă că taxa se va înrăutăți.
Încălzirea telefonului fără niciun motiv
În modul inactiv, atunci când telefonul este pornit, dar nu este utilizat, temperatura sa este practic aceeași cu temperatura ambiantă. De obicei, un dispozitiv mobil se încălzește în timpul încărcării sau în timpul utilizării active, de exemplu, rulând jocuri mobile sau aplicații cu utilizare intensivă a resurselor.
Dacă smartphone-ul este doar in standby, dar în același timp la atingere este cald sau fierbinte, atunci motivul poate fi, de asemenea, în activitatea de fundal a spyware-ului.
Publicitate direcționată
Cel mai adesea, publicitatea direcționată (care se adresează personal utilizatorului) apare după ce o persoană caută orice informații pe Internet. Dar se întâmplă, de asemenea, că utilizatorul a menționat pur și simplu un lucru cu voce tare sau într-o conversație la telefon, iar apoi publicitatea corespunzătoare a început să apară pe site-uri web, rețele sociale și chiar jocuri mobile.
Acest lucru sugerează, de asemenea, că smartphone-ul înregistrează în mod constant de la microfon și transmite în continuare audio către terți.
Dezvoltatorii de aplicații mobile abuzează destul de des de accesul primit la microfon și cameră: ca urmare a unui studiu independent realizat în 2018, sa dovedit că din 17.000 de aplicații testate, peste 9.000 au înregistrat și trimis date de utilizator către servere terțe.
Singura modalitate de a vă proteja de a fi interceptat de astfel de aplicații este de a interzice accesul la microfon sau acces numai pe durata programului.
Apariția aplicațiilor suspecte și a pictogramelor acestora
Companiile mari spionează cel mai adesea utilizatorii pentru a-și vinde în continuare preferințele de publicitate către terți. Dar aplicațiile mai puțin obișnuite sau chiar complet necunoscute, ale căror obiective nu sunt întotdeauna atât de inofensive, pot fi, de asemenea, implicate în interceptarea convorbirilor telefonice.
Dacă programele pe care utilizatorul nu le-a instalat au început să apară pe telefon, atunci acestea pot fi rău intenționate. Se recomandă să le eliminați și să verificați telefonul în sine cu un antivirus.
Activitatea telefonului fără acțiunea proprietarului
Dacă smartphone-ul se oprește independent, repornește, activează ecranul, atunci motivul poate consta în comanda de la distanță. Persoanele neautorizate ar putea avea acces la smartphone pentru a-l folosi pentru a colecta informații și a manipula datele proprietarului.
Problema poate consta, de asemenea, în diverse probleme software sau mecanice ale telefonului. Prin urmare, cu un astfel de comportament suspect al smartphone-ului, se recomandă trimiterea acestuia pentru diagnosticare la centrul de service. Dacă problema nu este detectată, dispozitivul trebuie resetat la setările din fabrică.
Consumul de lățime de bandă mobilă
Este necesară o conexiune la Internet pentru a transfera înregistrări de la microfonul dispozitivului mobil la servere terțe. Dacă smartphone-ul este conectat în mod constant la rețeaua Wi-Fi, atunci consumul crescut de trafic va fi invizibil. Dar pe internetul mobil este ușor de înțeles că un pachet de gigaocteți este cheltuit prea repede.
Puteți afla unde se duce traficul în setările telefonului – dacă datele din acesta nu coincid cu datele operatorului, atunci problema este fie într-un program terț, fie într-o eroare sau înșelăciune din partea furnizorului de telefonie mobilă.
Interferență
Mai puțin frecvent, un semn de interceptare a convorbirilor este interferența și diverse zgomote în timpul conversațiilor. Utilizatorul poate începe să audă propria voce (ecou), șuierând etc. Telefonul în sine poate provoca, de asemenea, interferențe – lângă dispozitiv pot prinde interferențele difuzorului și alte gadgeturi.
Configurarea conexiunii durează mai mult
Un alt semn de interceptare a convorbirilor telefonice poate fi timpul prea lung pentru a stabili o conexiune în timpul unui apel. Dacă problema este episodică, atunci cauza este cel mai adesea o conexiune slabă. Dar dacă conexiunea este stabilită pentru o lungă perioadă de timp în mod continuu, atunci programul de interceptare a convorbirilor poate fi de vină.
Sursa: vavedem.ro