Echipele operative au reuşit restabilirea alimentării cu energie electrică în reţelele de tensiune medie în majoritatea absolută a localităţilor afectate, informează Premier Energy. Totodată, furnizorul de energie a venit repetat cu recomandări pentru eficientizarea consumului de energie electrică.
Ar trebui să nu conectăm mai multe aparate simultan la aceeași sursă de electricitate și să stabilim prioritatea, succesiunea și durata includerii la rețea a aparatelor electrice de primă necesitate.
Se mai recomandă să nu utilizăm aparate electrocasnice improvizate sau artizanale pentru încălzirea încăperii, apei sau pentru gătit.
Ar fi bine să nu folosim prelungitoare cu stratul izolant deteriorat, dar și să optăm pentru calorifere electrice eficiente, care permit setarea temperaturii, funcție ECO pentru un consum redus, cât și sistem de siguranță pentru copii.
Trebuie să stingem lumina în spațiile și încăperile unde aceasta nu este strict necesară și să folosim la maximum iluminarea naturală.
Este necesar să scoatem din priză electrocasnicele și încărcătoarele, când nu le folosim, iar becurile clasice le-am putea înlocui cu cele de tip LED care consumă de până la 5 ori mai puțin.
Ar trebui să optimizăm consumul de energie electrică folosind modul de economisire al aparatelor electrice și evitând utilizarea modului stand-by.
Putem folosi scările în locul liftului. Astfel, putem face mișcare, economie și, în același timp, contribui la un mediu mai sănătos.
Despre orice anomalii și deranjamente în rețeaua electrică, cetățenii pot informa operatorul sistemului de distribuție Premier Energy la numărul de telefon 022 43 11 11.
„Prin simple acțiuni de eficiență energetică și doar printr-un efort comun vom putea depăși această criză energetică fără precedent”, subliniază Premier Energy.