Facebook își schimbă numele în Meta – Declarația lui Mark Zuckerberg

Facebook a anunțat, joi, că schimbă numele companiei în Meta, una dintre variantele vehiculate în ultimele zile.

Schimbarea de nume a fost anunțață la conferința despre realitatea virtuală și augmentată Facebook Connect, conform CNBC.

Schimbarea numelui în Meta reflectă ambiția companiei de a se dezvolta dincolo de rețelele sociale și de a familiariza publicul cu metaversul, termenul științifico fantastic folosit de Facebook pentru a descrie viziunea sa despre ce înseamnă a lucra și a juca într-o lume virtuală.

Metavers este un termen apărut pentru prima dată într-un roman distopic în urmă cu trei decenii și care se referă în linii mari la ideea unui mediu virtual, care poate fi accesat de oameni care folosesc diferite dispozitive.

„Astăzi suntem văzuți ca o companie de social media, dar în ADN-ul nostru suntem o companie care construiește tehnologie pentru a conecta oamenii, iar metaversul este următoarea frontieră, așa cum erau rețelele sociale când am început”, a spus Mark Zuckerberg.

Compania a mai spus că își va schimba simbolul de stoc din FB în MVRS, începând cu 1 decembrie.

Prețul acțiunilor Meta a crescut cu peste 3% joi.

În iulie, compania a anunțat  formarea unei echipe care va lucra la metavers. Două luni mai târziu, compania a declarat că îl va ridica pe Andrew „Boz” Bosworth, care este în prezent șeful diviziei de hardware a companiei, la rolul de director de tehnologie în 2022 . Și luni, în rezultatele trimestrului al treilea , compania a anunțat că va împărți Reality Labs, divizia sa hardware, în propriul său segment de raportare, începând cu trimestrul al patrulea.

„Speranța noastră este că în următorul deceniu, metaversul va ajunge la un miliard de oameni, va găzdui sute de miliarde de dolari în comerț digital și va sprijini locuri de muncă pentru milioane de creatori și dezvoltatori”, a scris Zuckerberg într-o scrisoare joi.

În ultimii ani, compania și-a intensificat eforturile în materie de hardware, introducând o linie de dispozitive pentru apeluri video Portal, lansând ochelarii Ray-Ban Stories și lansând diferite versiuni ale căștilor de realitate virtuală Oculus. Compania a indicat că realitatea augmentată și virtuală va fi o parte cheie a strategiei sale în următorii ani.

Compania a mai spus săptămâna aceasta că va cheltui aproximativ 10 miliarde de dolari în anul următor pentru a dezvolta tehnologiile necesare pentru construirea metaversului.

Sursa: CNBC

Dosar Media

Ai o noutate?